Πέμπτη, 20 Ιανουαρίου 2011

Η ΑΠΑΤΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ

Κάποτε, ψάχνοντας για δουλειά, έτυχε να πέσω πάνω σε αγγελία τύπου "ζητούνται άτομα από εταιρεία ευεξίας για ανεξάρτητη συνεργασία, μπλα μπλα μπλα……".

Από την αρχή δεν μου έκατσε καλά, αλλά ήθελα να μάθω από κοντά το τι συμβαίνει με τέτοιου είδους "εταιρείες". Ήρθα σε τηλεφωνική επαφή με αντιπρόσωπο της εταιρείας, μέχρι που κλείσαμε ραντεβού για συνέντευξη -υποτίθεται- σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας. Φτάνοντας εκεί, είδα ένα τσούρμο μαζεμένους να περιμένουν να μπουν στην αίθουσα και έψαξα να βρω τον εν λόγω κύριο. Συναντηθήκαμε λοιπόν, μου έδωσε κάτι σαν -και καλά- διαπίστευση και μπήκαμε στην αίθουσα που θα γινόταν η ενημέρωση. Το όλο σκηνικό "μύριζε" απάτη, αλλά ήθελα να έχω προσωπική άποψη επί του θέματος.

Ο κόσμος που ήταν συγκεντρωμένος εκεί έμοιαζε με...υπνωτισμένα ζόμπι. Δήθεν συνεργάτες που το έπαιζαν επιχειρηματίες με φτηνιάρικα κουστούμια και κακόγουστους ενδυματολογικούς .....
συνδυασμούς. Αλλοδαποί, απελπισμένοι άνεργοι, γιαγιάδες, φοιτητές με άπλετο χρόνο, χαζογκόμενες και άτομα που πανηγύριζαν για το πόσο βοηθήθηκαν από τα προϊόντα της εταιρείας (παρεμπιπτόντως είναι μια ηγετική εταιρία προϊόντων διατροφής και διαχείρισης βάρους) για να πάρουν ή να χάσουν κιλά. Το σκηνικό ήταν Αμερικανιά τελείως με μουσικές και παλαμάκια χωρίς λόγο, σαν να ήταν όλοι θύματα πλύσης εγκεφάλου, κάποιας αίρεσης. Ανέβαιναν στο βήμα διάφοροι δήθεν επιτυχημένοι (εντελώς τυχαία όλοι πριν την εν λόγο εταιρεία ήταν αποτυχημένοι) και μιλούσαν για το πόσο πλούσιοι έγιναν με ελάχιστο κόπο. Μάλιστα υποστήριζαν πως μόνο όσοι ενδιαφέρονται και δουλέψουν σκληρά για την εταιρεία θα πετύχουν, ενώ έδιναν έναν ηθικοπλαστικό τόνο στην… παράσταση.

Το πυραμιδικό σύστημα που υποστηρίζουν τέτοιου τύπου εταιρείες βασίζεται σε στρατολογημένα μέλη τα οποία δίνουν χρήματα σ’ αυτούς που τα προσηλύτισαν. Μετά τα κορόιδα, αγοράζουν τα προϊόντα της εταιρείας και πρέπει να τα πουλήσουν. Φυσικά τρέχουν συνέχεια μήπως και καταφέρουν να βρουν πελάτες, εκτός κι αν έχουν μεγάλο κύκλο από γνωστούς και φίλους, που θα τους χάσουν όμως αν τους ζαλίσουν για να προωθήσουν τα προϊόντα. Συνήθως ο "προσηλυτισμός" γίνεται από αγγελίες σε εφημερίδες (έχει γεμίσει ο τόπος μ ‘αυτές), με φυλλάδια, με ψεύτικες συνεδρίες και ανακοινώσεις στο ίντερνετ, με υποτιθέμενες έρευνες αγοράς στον δρόμο. Η εταιρεία μέχρι να τσιμπήσει το υποψήφιο θύμα δεν αναφέρει το όνομά της.

Ζητάνε ανεξάρτητους συνεργάτες, τουτέστιν πελάτες που τουλάχιστον θα αγοράσουν τα προϊόντα τους. Σου λένε ότι μετά μπορείς να τα πουλήσεις για να έχεις κέρδος, αλλά κάτι τέτοιο είναι παράνομο αφού δεν έχεις την άδεια για κάτι τέτοιο βάσει νόμου. Επιπλέον ο ΕΟΦ δεν έχει εγκρίνει τα προϊόντα της συγκεκριμένης εταιρείας, η οποία στο παρελθόν χρησιμοποιούσε εφεδρίνη (συστατικό που περιέχουν και οι αναβολικές ουσίες). Άρα τι την εμποδίζει σήμερα να χρησιμοποιεί παρόμοιες (αλλά παράνομες) ουσίες; Επιπλέον από την στιγμή που δεν υπογράφει ο δήθεν συνεργάτης σύμβαση, τα κέρδη της εταιρείας είναι αφανή.

Το πυραμιδικό σύστημα μιας εταιρείας σαν την αναφερόμενη είναι παράνομο. Κι αυτό γιατί αποκρύπτει κέρδη, κερδίζουν λίγοι, πουλάει αμφιβόλου ποιότητας σκευάσματα, ενώ και από ηθικής πλευράς είναι αηδιαστικό. Το αστείο είναι ότι παρουσιάζουν τους εαυτούς τους ως "άγιους" που ενδιαφέρονται να βγάλεις κι εσύ χρήματα και φυσικά αν δεν θέλεις να συμμετέχεις στην κομπίνα τότε "δεν έχεις φιλοδοξίες" ή "είσαι τεμπέλης" ή δουλεύεις για λογαριασμό άλλων και είσαι "δούλος".

Αντιθέτως όσοι προσκυνούν την εταιρεία είναι "ανεξάρτητοι", "έξυπνοι" και "κυνηγούν το όνειρό τους". Το εμετικό στην ιστορία είναι ότι προσπαθούν να στο παίξουν και καθοδηγητές και κερδίζουν από την αφέλεια ορισμένων που θέλουν κέρδος εδώ και τώρα! Μα αν ήταν έτσι, τότε η κάθε τέτοια εταιρεία θα έπρεπε να είχε λύσει το πρόβλημα της ανεργίας και οι συνεργάτες που έγιναν ξαφνικά "λεφτάδες" να μην κυκλοφορούν με πράσινα-πορτοκαλί κουστούμια και Nissan Almera.



Έφυγα από το ξενοδοχείο όπου έγινε η συγκέντρωση εκνευρισμένος που σπατάλησα τον χρόνο μου, αλλά συγκεντρώνοντας αρκετά στοιχεία για την δράση τους. Δεν ήταν τυχαίο πως όταν έκανα λογικές ερωτήσεις, ο "υπεύθυνος" ξαφνικά σοβάρευε, δεν ήθελε να εξηγήσει πολλά, ενώ με παρέπεμπε σε κάποιο απροσδιόριστο μέλλον, μιλώντας μου για παραδείγματα "επιτυχημένων" που έδωσαν και την ψυχή τους για την εταιρεία. Μου κάνει εντύπωση που δεν έχει ασχοληθεί ούτε υπουργείο, ούτε ένωση καταναλωτών με την περίπτωση τέτοιων απατεώνων. Το κυνήγι του κέρδους και η αδιαφορία της πολιτείας έχει οδηγήσει στο να στήνονται οργανωμένες απάτες με νομιμοφανή τρόπο, ποντάροντας στο ότι είμαστε κωλοχανείο και στην απόγνωση ανθρώπων που θέλουν να βελτιωθούν τα οικονομικά τους. Ενημερώστε κάθε γνωστό και φίλο σας για το ποιόν της εταιρείας, αλλά και όσων "ψαρεύουν" διαδικτυακά θύματα και προστατέψετε όσους "ψαρώνουν" από τις κενές υποσχέσεις τους.

strangejournal.wordpress.com

Δεν υπάρχουν σχόλια: