Στα 8,7 ευρώ το πήγαινε - έλα για Πλαταμώνα, 7,7 ευρώ για Βόλο και 22,5 ευρώ για Θεσσαλονίκη * Εκρηκτικός συνδυασμός με την άνοδο των καυσίμων * Ερωτηματικά για τις κυβερνητικές υποσχέσεις περί μείωσης
Νέες αυξήσεις – φωτιά της τάξεως του 33% έρχονται από την ερχόμενη εβδομάδα στα διόδια της εταιρίας «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α. Ε.». Αν υπολογιστεί και η αύξηση στην τιμή των καυσίμων, τότε ο συνδυασμός γίνεται εκρηκτικός για όποιον κινείται με το αυτοκίνητό του στο εθνικό οδικό δίκτυο.
Η αύξηση των διοδίων έρχεται σε μια στιγμή που η τοπική κοινωνία ανέμενε μείωσή τους μετά τις αλλεπάλληλες (εβδομαδιαίες) δηλώσεις κυβερνητικών παραγόντων και ιδίως του υφυπουργού Υποδομών κ. Γιάννη Μαγκριώτη. Τελικά, τα διόδια όχι μόνο δεν μειώνονται - προς το παρόν τουλάχιστον - αλλά θα αυξηθούν ακόμη περισσότερο.....
Προφανώς, ακόμη και αν τελικά επιτευχθεί συμφωνία μεταξύ κυβέρνησης και εταιριών αυτοκινητοδρόμων να γίνει μείωση, αυτή δεν θα υπολογιστεί στις σημερινές τιμές, αλλά στις νέες, τις αυξημένες. Κατά συνέπεια, η μείωση που εξαγγέλλει κάθε τόσο η κυβέρνηση πιθανόν να αποδειχθεί… αύξηση σε σχέση με τις ισχύουσες σήμερα τιμές ή έστω διατήρησή τους!
Σύμφωνα πάντως με όσα δήλωσε την περασμένη Τετάρτη στους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ ο υπουργός Οικονομικών κ. Γιώργος Παπακωνσταντίνου, η κυβέρνηση εξετάζει πλέον την τιτλοποίηση των μελλοντικών εσόδων από τα διόδια, κάτι που καθιστά ακόμη πιο δύσκολη τη μείωση (ή σε κάθε περίπτωση μειώνει το εύρος της) στην τιμή των διοδίων.
ΑΠΟ 5 ΜΑΡΤΙΟΥ
Η «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», όπως δήλωσε χθες στην «Ε» η διευθύντρια Επικοινωνίας κ. Ειρήνη Ζαβρίδου, απέστειλε επιστολή στο υπουργείο Υποδομών για να εγκρίνει την αύξηση κατά 33% στις τιμές σε όλους τους σταθμούς διοδίων. Η εταιρία ζητεί η αύξηση να ισχύσει από το Σάββατο 5 Μαρτίου 2011, σε μία εβδομάδα δηλαδή (τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας). Το υπουργείο Υποδομών έχει δικαίωμα να μην εγκρίνει αμέσως την αύξηση, ωστόσο για κάθε ημέρα μετά τις 5 Μαρτίου το Ελληνικό Δημόσιο θα αποζημιώνει την εταιρία για τα διαφυγόντα έσοδα.
Η αύξηση προβλέπεται στη Σύμβαση Παραχώρησης και κατά την κ. Ζαβρίδου είναι «η τελευταία μεγάλη αύξηση» ώστε το κόστος των διοδίων να διαμορφωθεί στα 4 λεπτά ανά χιλιόμετρο από 3 λεπτά που είναι σήμερα. Βάσει της Σύμβασης, αυξήσεις θα γίνονται κάθε χρόνο προκειμένου στις τιμές των διοδίων να «περνά» η ετήσια αύξηση του πληθωρισμού. Μόλις ολοκληρωθούν οι σήραγγες στα Τέμπη και τον Πλαταμώνα θα αυξηθούν οι τιμές στα διόδια Μακρυχωρίου και Λεπτοκαρυάς έτσι ώστε το κόστος ανά χιλιόμετρο να διαμορφωθεί στα 5 λεπτά (τότε θα υπάρξουν αναπροσαρμογές στις τιμές αφού όσοι οδηγοί διέρχονται από τη σήραγγα δεν θα πληρώνουν διόδια στον Πυργετό).
ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ
Γερό… πορτοφόλι θα χρειάζονται στο εξής οι οδηγοί στην εθνική οδό λόγω των αυξημένων διοδίων αλλά και της αύξησης στις τιμές των καυσίμων.
Με βάση την αύξηση του 33% οι τιμές των διοδίων για ένα ΙΧ (κατηγορία 2) θα διαμορφωθούν ως εξής:
-Πελασγία: από 2,6 ευρώ σε 3,45 ευρώ
-Μοσχοχώρι: από 2,9 ευρώ σε 3,85 ευρώ
-Πλευρικός Γυρτώνης: από 50 λεπτά σε 65 λεπτά
-Πλευρικός Μακρυχωρίου: από 80 λεπτά σε 1 ευρώ
-Μακρυχώρι: από 1 ευρώ σε 1,3 ευρώ
-Πυργετός: από 2,3 ευρώ σε 3,05 ευρώ
-Λεπτοκαρυά: από 3,1 ευρώ σε 4,1 ευρώ.
Ανάλογες αυξήσεις θα ισχύσουν και για τις υπόλοιπες κατηγορίες οχημάτων. Για παράδειγμα ο οδηγός ενός φορτηγού με περισσότερους από 4 άξονες θα πληρώνει 14,2 ευρώ μόνο στα διόδια Λεπτοκαρυάς, ενώ ο οδηγός μιας μηχανής θα πληρώνει 2,8 ευρώ στα διόδια Μοσχοχωρίου και Λεπτοκαρυάς.
Μ’ αυτά τα δεδομένα, ο οδηγός ενός ΙΧ θα πρέπει να πληρώσει 15,75 ευρώ για να διασχίσει την εθνική οδό στη ζώνη ευθύνης της «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου».
Αντίστοιχα, για να πάει κάποιος από τη Λάρισα στο Βόλο και να επιστρέψει θα χρειάζεται να πληρώσει 7,7 ευρώ μόνο για διόδια, ενώ στη διαδρομή Λάρισα-Πλαταμώνας με επιστροφή το κόστος των διοδίων θα ανέρχεται σε 8,7 ευρώ! Αν μάλιστα κάποιος θέλει να επισκεφθεί το Λιτόχωρο και να επιστρέψει στη Λάρισα τότε θα πρέπει να πληρώσει σχεδόν 16,9 ευρώ. Ενώ στη διαδρομή Λάρισα – Θεσσαλονίκη ο οδηγός ενός ΙΧ θα χρειάζεται 22,5 ευρώ μόνο για διόδια!
πηγή
Νέες αυξήσεις – φωτιά της τάξεως του 33% έρχονται από την ερχόμενη εβδομάδα στα διόδια της εταιρίας «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α. Ε.». Αν υπολογιστεί και η αύξηση στην τιμή των καυσίμων, τότε ο συνδυασμός γίνεται εκρηκτικός για όποιον κινείται με το αυτοκίνητό του στο εθνικό οδικό δίκτυο.
Η αύξηση των διοδίων έρχεται σε μια στιγμή που η τοπική κοινωνία ανέμενε μείωσή τους μετά τις αλλεπάλληλες (εβδομαδιαίες) δηλώσεις κυβερνητικών παραγόντων και ιδίως του υφυπουργού Υποδομών κ. Γιάννη Μαγκριώτη. Τελικά, τα διόδια όχι μόνο δεν μειώνονται - προς το παρόν τουλάχιστον - αλλά θα αυξηθούν ακόμη περισσότερο.....
Προφανώς, ακόμη και αν τελικά επιτευχθεί συμφωνία μεταξύ κυβέρνησης και εταιριών αυτοκινητοδρόμων να γίνει μείωση, αυτή δεν θα υπολογιστεί στις σημερινές τιμές, αλλά στις νέες, τις αυξημένες. Κατά συνέπεια, η μείωση που εξαγγέλλει κάθε τόσο η κυβέρνηση πιθανόν να αποδειχθεί… αύξηση σε σχέση με τις ισχύουσες σήμερα τιμές ή έστω διατήρησή τους!
Σύμφωνα πάντως με όσα δήλωσε την περασμένη Τετάρτη στους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ ο υπουργός Οικονομικών κ. Γιώργος Παπακωνσταντίνου, η κυβέρνηση εξετάζει πλέον την τιτλοποίηση των μελλοντικών εσόδων από τα διόδια, κάτι που καθιστά ακόμη πιο δύσκολη τη μείωση (ή σε κάθε περίπτωση μειώνει το εύρος της) στην τιμή των διοδίων.
ΑΠΟ 5 ΜΑΡΤΙΟΥ
Η «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», όπως δήλωσε χθες στην «Ε» η διευθύντρια Επικοινωνίας κ. Ειρήνη Ζαβρίδου, απέστειλε επιστολή στο υπουργείο Υποδομών για να εγκρίνει την αύξηση κατά 33% στις τιμές σε όλους τους σταθμούς διοδίων. Η εταιρία ζητεί η αύξηση να ισχύσει από το Σάββατο 5 Μαρτίου 2011, σε μία εβδομάδα δηλαδή (τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας). Το υπουργείο Υποδομών έχει δικαίωμα να μην εγκρίνει αμέσως την αύξηση, ωστόσο για κάθε ημέρα μετά τις 5 Μαρτίου το Ελληνικό Δημόσιο θα αποζημιώνει την εταιρία για τα διαφυγόντα έσοδα.
Η αύξηση προβλέπεται στη Σύμβαση Παραχώρησης και κατά την κ. Ζαβρίδου είναι «η τελευταία μεγάλη αύξηση» ώστε το κόστος των διοδίων να διαμορφωθεί στα 4 λεπτά ανά χιλιόμετρο από 3 λεπτά που είναι σήμερα. Βάσει της Σύμβασης, αυξήσεις θα γίνονται κάθε χρόνο προκειμένου στις τιμές των διοδίων να «περνά» η ετήσια αύξηση του πληθωρισμού. Μόλις ολοκληρωθούν οι σήραγγες στα Τέμπη και τον Πλαταμώνα θα αυξηθούν οι τιμές στα διόδια Μακρυχωρίου και Λεπτοκαρυάς έτσι ώστε το κόστος ανά χιλιόμετρο να διαμορφωθεί στα 5 λεπτά (τότε θα υπάρξουν αναπροσαρμογές στις τιμές αφού όσοι οδηγοί διέρχονται από τη σήραγγα δεν θα πληρώνουν διόδια στον Πυργετό).
ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ
Γερό… πορτοφόλι θα χρειάζονται στο εξής οι οδηγοί στην εθνική οδό λόγω των αυξημένων διοδίων αλλά και της αύξησης στις τιμές των καυσίμων.
Με βάση την αύξηση του 33% οι τιμές των διοδίων για ένα ΙΧ (κατηγορία 2) θα διαμορφωθούν ως εξής:
-Πελασγία: από 2,6 ευρώ σε 3,45 ευρώ
-Μοσχοχώρι: από 2,9 ευρώ σε 3,85 ευρώ
-Πλευρικός Γυρτώνης: από 50 λεπτά σε 65 λεπτά
-Πλευρικός Μακρυχωρίου: από 80 λεπτά σε 1 ευρώ
-Μακρυχώρι: από 1 ευρώ σε 1,3 ευρώ
-Πυργετός: από 2,3 ευρώ σε 3,05 ευρώ
-Λεπτοκαρυά: από 3,1 ευρώ σε 4,1 ευρώ.
Ανάλογες αυξήσεις θα ισχύσουν και για τις υπόλοιπες κατηγορίες οχημάτων. Για παράδειγμα ο οδηγός ενός φορτηγού με περισσότερους από 4 άξονες θα πληρώνει 14,2 ευρώ μόνο στα διόδια Λεπτοκαρυάς, ενώ ο οδηγός μιας μηχανής θα πληρώνει 2,8 ευρώ στα διόδια Μοσχοχωρίου και Λεπτοκαρυάς.
Μ’ αυτά τα δεδομένα, ο οδηγός ενός ΙΧ θα πρέπει να πληρώσει 15,75 ευρώ για να διασχίσει την εθνική οδό στη ζώνη ευθύνης της «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου».
Αντίστοιχα, για να πάει κάποιος από τη Λάρισα στο Βόλο και να επιστρέψει θα χρειάζεται να πληρώσει 7,7 ευρώ μόνο για διόδια, ενώ στη διαδρομή Λάρισα-Πλαταμώνας με επιστροφή το κόστος των διοδίων θα ανέρχεται σε 8,7 ευρώ! Αν μάλιστα κάποιος θέλει να επισκεφθεί το Λιτόχωρο και να επιστρέψει στη Λάρισα τότε θα πρέπει να πληρώσει σχεδόν 16,9 ευρώ. Ενώ στη διαδρομή Λάρισα – Θεσσαλονίκη ο οδηγός ενός ΙΧ θα χρειάζεται 22,5 ευρώ μόνο για διόδια!
πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου