ΔΥΟ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ, τα οποία υπό προϋποθέσεις θα μπορούσαν να είχαν συμβάλει τόσο στην αποφυγή της σύγκρουσης όσο και στον έγκαιρο εντοπισμό του πιλότου του F-16, περιλαμβάνονται για χρόνια στη λίστα των αναγκαίων μεν αλλά μη παραγγελθέντων υλικών της Πολεμικής Αεροπορίας.
Το πρώτο αποτελεί τμήμα του συστήματος καταγραφής και μετάδοσης δεδομένων εναέριας μάχης και πρόκειται ουσιαστικά για έναν «συναγερμό» προς τον πιλότο σε περίπτωση που πλησιάσει πέραν ενός ορίου ασφαλείας άλλο αεροσκάφος. Για την απόκτηση του συστήματος αυτού έγινε διαγωνισμός το 2002, αλλά η αγορά δεν πραγματοποιήθηκε τελικά διότι υπήρξε ένσταση από αμερικανικής πλευράς, .....καθώς το υλικό δεν ήταν συμβατό με το made in USΑ αεροσκάφος. Αργότερα- 2004- ξανάρχισε διαδικασία προμήθειας με νέες προδιαγραφές, η οποία εκκρεμεί. Για το πλήρες σύστημα ωστόσο υπάρχει πρόβλεψη στο υπό αναθεώρηση εξοπλιστικό πρόγραμμα.
Η δεύτερη συσκευή είναι η νέου τύπου Προσωπική Συσκευή Εντοπισμού (ΡLΒ)
μέσω GΡS, η οποία δείχνει με ακρίβεια τη θέση του πιλότου όταν εγκαταλείψει το αεροσκάφος για να εντοπιστεί από τα συνεργεία διάσωσης. Οι πιλότοι των ελληνικών μαχητικών έχουν αντίστοιχη συσκευή, ωστόσο εδώ και χρόνια έχει κριθεί αναγκαίο να αγοραστούν νέες με περισσότερες δυνατότητες.
tanea
Η δεύτερη συσκευή είναι η νέου τύπου Προσωπική Συσκευή Εντοπισμού (ΡLΒ)
μέσω GΡS, η οποία δείχνει με ακρίβεια τη θέση του πιλότου όταν εγκαταλείψει το αεροσκάφος για να εντοπιστεί από τα συνεργεία διάσωσης. Οι πιλότοι των ελληνικών μαχητικών έχουν αντίστοιχη συσκευή, ωστόσο εδώ και χρόνια έχει κριθεί αναγκαίο να αγοραστούν νέες με περισσότερες δυνατότητες.
tanea
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου