Η Ρωσία και η Τουρκία υπέγραψαν χθες συμφωνία για την κατασκευή του αγωγού πετρελαίου Σαμψούντα-Τσεϊχάν, ο οποίος θεωρείται ως εναλλακτική λύση για τον αγωγό ‘Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη’, μεταδίδει το ‘BNR’.
Η συμφωνία θα καθορίσει το οικονομικό μοντέλο της κατασκευής του αγωγού που θα γίνει στο τουρκικό έδαφος.
Κύριος στόχος του έργου είναι η αύξηση της δυναμικότητας μεταφοράς πετρελαίου από την Μαύρη Θάλασσα και την περιοχή της Κασπίας στις ευρωπαϊκές αγορές, 'ξεχνώντας', ουσιαστικά, τη διαδρομή του Βοσπόρου και των Δαρδανελίων.....Σύμφωνα με τον Ρώσο υπουργό Ενέργειας, το επόμενο στάδιο των διαπραγματεύσεων αποτελεί η δέσμευση των μετόχων για την κάλυψη του αγωγού που θα συνδέει την πόλη Σαμψούντα με το μεσογειακό λιμάνι του Τσεϊχάν.
Προβλέπεται ότι οι ρωσικές εταιρείες Rosneft και Transneft θα συμμετάχουν στο πρόγραμμα κατά 25% του συνόλου των μετοχών.
Ενδιαφέρον έχει εκδηλώσει, επίσης, και η Lukoil. Σύμφωνα με αρχικές εκτιμήσεις, ο αγωγός «Σαμψούντας- Τσεϊχάν», θα έχει δυνατότητα μεταφοράς 70 εκατομμυρίων τόνων αργού πετρελαίου. Το κόστος κατασκευής του αγωγού, των 550 χιλιομέτρων, εκτιμάται σε 3 δις δολάρια.
Αναφέρεται ότι με τις ρωσικές εταιρείες συμμετέχουν και οι τουρκικές Chalik Holding καθώς και η ιταλική Eni.
Η συμφωνία θα καθορίσει το οικονομικό μοντέλο της κατασκευής του αγωγού που θα γίνει στο τουρκικό έδαφος.
Κύριος στόχος του έργου είναι η αύξηση της δυναμικότητας μεταφοράς πετρελαίου από την Μαύρη Θάλασσα και την περιοχή της Κασπίας στις ευρωπαϊκές αγορές, 'ξεχνώντας', ουσιαστικά, τη διαδρομή του Βοσπόρου και των Δαρδανελίων.....Σύμφωνα με τον Ρώσο υπουργό Ενέργειας, το επόμενο στάδιο των διαπραγματεύσεων αποτελεί η δέσμευση των μετόχων για την κάλυψη του αγωγού που θα συνδέει την πόλη Σαμψούντα με το μεσογειακό λιμάνι του Τσεϊχάν.
Προβλέπεται ότι οι ρωσικές εταιρείες Rosneft και Transneft θα συμμετάχουν στο πρόγραμμα κατά 25% του συνόλου των μετοχών.
Ενδιαφέρον έχει εκδηλώσει, επίσης, και η Lukoil. Σύμφωνα με αρχικές εκτιμήσεις, ο αγωγός «Σαμψούντας- Τσεϊχάν», θα έχει δυνατότητα μεταφοράς 70 εκατομμυρίων τόνων αργού πετρελαίου. Το κόστος κατασκευής του αγωγού, των 550 χιλιομέτρων, εκτιμάται σε 3 δις δολάρια.
Αναφέρεται ότι με τις ρωσικές εταιρείες συμμετέχουν και οι τουρκικές Chalik Holding καθώς και η ιταλική Eni.
Τίτλος: «Русия и Турция подписват за "Самсун-Джейхан" Петролопроводът се смята за алтернатива на Бургас-Александруполис».
Δημοσίευση: βουλγαρικό πρακτορείο ‘Стандарт’
πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου