Το αργότερο σε 18 μήνες από σήμερα το περιβάλλον τακτικών επιχειρήσεων στον Έβρο αλλάζει δραματικά σε βάρος της ελληνικής αμυντικής διάταξης.
Ο τουρκικός Στρατός για πρώτη φορά μετά το 1923, όταν το ποτάμι τέθηκε ως όριος γραμμή μεταξύ των δύο κρατών, θα έχει εντάξει στο δυναμικό του πορθμεία ικανά να μεταφέρουν δύο ίλες αρμάτων μέσα σε 6,5 λεπτά στην δυτική ακτή του Έβρου!....
Και μέσα σε 15’ μπορούν να ζεύξουν τις δύο όχθες..! Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό του τουρκικού Στρατού και της εταιρείας το σύνολο των 52 οχημάτων-σχεδιών θα παραδιδόταν μέχρι και τον Οκτώβριο του 2012, με το πρώτο σύστημα να παραδίδεται τα τέλη του 2011.
Η παραγγελία των 52 Επιθετικών Αμφιβίων Γεφυρών τύπου Samur, από τον τουρκικό Στρατό είχε γίνει στις αρχές του 2007. Kάθε αμφίβιο όχημα-σχεδία Samur έχει δυνατότητα γεφύρωσης 12,5 μέτρα,
ενώ η κάθε συλλογή που αποτελείται από 12 οχήματα-σχεδίες τα 150 μέτρα Το κάθε ζεύγος οχημάτων-σχεδίων όταν χρησιμοποιείται ως πορθμείο, μπορεί να μεταφέρει άρμα κλάσης 70 τόνων, ενώ για την επάνδρωση του κάθε οχήματος απαιτούνται μόλις 3 στρατιώτες οι οποίοι μπορούν να αναπτύξουν το όχημα-σχεδία και να διεκπεραιώσουν ένα στρατιωτικό όχημα στην απέναντι όχθη ενός ποταμού σαν τον Έβρο σε λιγότερο από 7 λεπτά.
Ο νικητής του διαγωνισμού ήταν η τουρκική εταιρεία FNSS, η οποία κέρδισε το εν λόγω συμβόλαιο συνολικής αξίας 130,8 εκ δολαρίων για την κατασκευή 4 συλλογών των 12 οχημάτων-σχεδίων και 4 εκπαιδευτικών. Η πρόταση της εταιρείας περιελάμβανε το σασί τουτροχοφόρου οχήματος 8×8 Pars, που επίσης κατασκευάζει η εταιρεία FNSS, για το όχημα φορέα και το σχέδιο της γερμανικής επιθετικής αμφίβιας γέφυρας τύπου Μ3 της εταιρείας Santa Barbara Sistemas GmbH πρώην EWK.
Η γέφυρα Μ3 η οποία σε αντίθεση με την τουρκική πρόταση χρησιμοποιείόχημα 4×4, έχει εξαχθεί σε τουλάχιστον 5 χώρες (μεταξύ αυτών Βρετανία και Γερμανία) ενώ μέχρι και σήμερα έχουν κατασκευαστεί 97 οχήματα. Κάθε. Το όχημα είναι πλήρως αμφίβιο, προωθείται από δύο υδροπροωθητές waterjet, με δυνατότητα πλεύσης ακόμα και σε ρηχά νερά βάθους μόλις 1,05 μέτρων.
Διαθέτει ικανότητα διεύθυνσης μέσα στο νερό και στους τέσσερις άξονες και λόγω αυτών των δυνατοτήτων μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως πορθμείο (Bay Ferry) ενώ διατηρεί αυτή τη δυνατότητα ακόμα και όταν δύο οχήματα-σχεδίες είναι συζευγμένα. Είναι εξοπλισμένο με κεντρικό σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, η μέγιστη ταχύτητα οδήγησης σε άσφαλτο φτάνει τα 80χλμ/ώρα, ενώ στο νερό κινείται με ταχύτητα μέχρι και 14 χλμ/ώρα. Πρόκειται ουσιαστικά για ένα καθαρά επιθετικό
σύστημα καθότι η Τουρκία με αυτά τα μέσα θα μπορεί ανάπάσα στιγμή ακόμα και κατά τη διάρκεια της νύκτας να αιφνιδιάσει τις ελληνικές δυνάμεις ακόμα και σε τέσσερα διαφορετικά σημεία στο ποτάμι του Έβρου.
Η απλότητα της χρήσης, η ταχύτητα ανάπτυξης του συστήματος, ο όγκος και το μέγεθος των οπλικών
συστημάτων που μπορούν να μεταφερθούν συνιστούν μια νέα πρωτόγνωρη απειλή για την Ελλάδα.
Επιπρόσθετα η ήδη αναφερθείσα δυνατότητα του συστήματος να λειτουργήσει σαν πορθμείο επιτρέπει στις Τουρκικές Ένοπλες δυνάμεις να μεταφέρουν στο πρώτο κύμα της επίθεσης 24 άρματα μάχης ή άλλο συνδυασμό οπλικών συστημάτων (π.χ ΤΟΜΑ, ΤΟΜΠ, Αυτοκινούμενα Πυροβόλα, κλπ) την ίδια στιγμή σε διαφορετικά σημεία.
Αξίζει να αναφερθεί ότι πριν από 15 χρόνια η Τουρκία είχε αγοράσει και εγκαταστήσει στον Έβρο πολύ μικρότερωνδυνατοτήτων γεφυρών Αμερικανικής προέλευσης. Ο τότε Έλληνας Υπουργός Εθνικής Άμυνας κύριος Γεράσιμος Αρσένης είχε ζητήσει από τον Αμερικανό ομόλογο του την ακύρωση οποιασδήποτε πιθανής μελλοντικής πώλησης επιπλέον γεφυρών στην Τουρκία από τις ΗΠΑ. Σήμερα όμως ειδήσεις σαν και αυτές παρά το γεγονός ότι αποδεικνύουν για άλλη μια φορά τον επιθετικό προσανατολισμό της Τουρκίας δεν προκαλούν καμία ελληνική επίσημη αντίδραση.
Το αμφίβιο επιθετικό σύστημα γεφύρωσης εν
δράση...
δράση...
Η 1η Τεθωρακισμένη Ταξιαρχία στον Έβρο!
Η κίνηση αυτή εντάσσεται στο ευρύτερο τουρκικό σχέδιο ενίσχυσης των δυνάμεων που σταθμεύουν
στην Ανατολική Θράκη, οι οποίες ήδη συγκροτούν μια ετοιμοπόλεμη επιθετική δύναμη κρούσης.
Η τουρκική στρατιωτική ηγεσία αποφάσισε την μεταφορά της συγκεκριμένης επίλεκτης μονάδας, λίγες εβδομάδες πριν από την αναμενόμενη τοποθέτηση του στρατηγού-καταδρομέα Ισίκ Κοτσανέρ στην ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων, μετά από την αποστράτευση του σημερινού αρχηγού στρατηγού Ιλκέρ Μπασμπούγ.
Έλληνες αναλυτές εκτιμούν ότι πρόκειται για μια ακόμη απροκάλυπτη κίνηση επίδειξης επιθετικότητας εκ μέρους της τουρκικής ηγεσίας, η οποία συνδέεται ευθέως με το σχέδιο «Βαριά».
Η κυβέρνηση Ερντογάν δεν είναι άμοιρη των ευθυνών οι οποίες προκύπτουν από σειρά διαπιστωμένων μικρών και μεγάλων προκλήσεων σε ξηρά, θάλασσα και αέρα.
Αφού ο πρωθυπουργός Τ. Ερντογάν κατά δήλωσή του «ελέγχει τις Ένοπλες Δυνάμεις» είναι προφανές ότι υπάρχει σύμπνοια πολιτικών και στρατιωτικών υπό την ομπρέλα του Νέο-Οθωμανισμού. Ενδεικτικό του κλίματος που καλλιεργεί η Άγκυρα στοχεύοντας στην άσκηση πιέσεων σε τοπικό αλλά και σε περιφερειακό επίπεδο, αποτελεί και η «αιφνίδια» αναφορά στο ζήτημα της επικινδυνότητας των Στενών των Δαρδανελλίων. Η Άγκυρα προχώρησε σε δηλώσεις αναφερόμενη στα προβλήματα ρύπανσης που παρατηρούνται, για την οποία ευθύνονται τα δεξαμενόπλοια που διαπλέουν τα
στενά, για να καταλήξει υποδεικνύοντας ως ασφαλέστερη λύση την μεταφορά πετρελαίου μέσω των υπαρχόντων αγωγών Μπακού Τσεϊχάν και του ανύπαρκτου Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολης! Όλα αυτά αποτελούν προοίμιο ενός καλά προμελετημένου σκηνικού κρίσης, ένα σκέλος του οποίου συνδέεται με την μεταφορά της 1ης Τεθωρακισμένης Ταξιαρχίας, ενώ άλλο παραπέμπει στην έξαρση των κουρδικών επιθέσεων στη Νοτιοανατολική Τουρκία.
Απομένει να δούμε αν θα υπάρξει «επέκταση» των επιθέσεων σε τουριστικά θέρετρα στη Δυτική Τουρκία, οπότε όλα τα αντανακλαστικά μας θα πρέπει να σημαίνουν κόκκινο…
tanea
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου