Το ποσό των 33.167.299,23!! είναι σύμφωνα με το επίσημο έγγραφο που σας παρουσιάζουμε για πρώτη φορά στις «ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ» το κόστος της μέχρι τώρα συμμετοχής του Πολεμικού μας Ναυτικού, στις επιχειρήσεις κατά της πειρατείας στην περιοχή της Σομαλίας. Όλα ξεκίνησαν στις 7 Οκτωβρίου 2008 όταν το Συμβούλιο Ασφαλείας του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών συνέταξε την οδηγία 1838. Με την οδηγία αυτή καλούσε τα κράτη των οποίων εμπορικά πλοία διέρχονται από τον κόλπο του Άντεν να χρησιμοποιήσουν στρατιωτικές δυνάμεις για να περιορίσουν τα κρούσματα πειρατείας. Η Ελλάδα άμεσα και συγκεκριμένα από τις 15 Οκτωβρίου του ίδιου έτους έστειλε για τον σκοπό αυτό την φρεγάτα «ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ» .....στην περιοχή και έτσι μπήκαμε και εμείς σε ένα «κυνήγι» που είναι ιδιαίτερα δαπανηρό για την χώρα μας.
1.747.647 ευρώ τον μήνα χωρίς να υπολογίσουμε τα λύτρα
Μετά από 19 μήνες εύκολα κάποιος διαπιστώνει ότι πληρώνουμε 1.747.647 ευρώ το μήνα για να πατάξουμε ένα φαινόμενο που άλλοι δημιούργησαν και μας πλήττει σε μικρό βαθμό. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία στους μήνες αυτούς μόλις 6 πλοία ελληνικών συμφερόντων έχουν γίνει στόχος Σομαλών πειρατών. Τελευταίο το φορτηγό πλοίο «Ελένη Π» που καταλήφθηκε από Σομαλούς πειρατές στις 12 Μαίου του τρέχοντος έτους. Το πλοίο είχε πλοίο είχε αγκυροβολήσει στην περιοχή Γκαρακάντ όπου και επιβιβάστηκαν 12 οπλισμένοι Σομαλοί πειρατές που το είχαν πλησιάσει με ταχύπλοο σκάφος. Το πλήρωμα το οποίο αποτελούνταν από 19 Φιλιππινέζους , ένα Ρουμάνο , έναν Ουκρανό και δύο Έλληνες ναυτικούς αφέθηκε τελικά ελεύθερο αφού καταβλήθηκαν λύτρα. Το ύψος των λύτρων που τελικά δίνονται για την απελευθέρωση ποτέ δεν ανακοινώνεται επίσημα. Αυτό γίνεται όπως μας εξήγησε ο Μάρκος Βασιλικός διευθυντής της πλοιοκτήτριας εταιρείας του «Ελένη Π» για να μην ωθούνται και άλλοι στο θλιβερό αυτό φαινόμενο. Η συμμετοχή του κράτους στην καταβολή των λύτρων είναι ένα θέμα που ποτέ δεν ανακοινώνεται επίσημα. Τα χρήματα καταβάλει η πλοιοκτήτρια εταιρεία και εκεί ο καθένας μπορεί να βάλει όσα ερωτήματα θέλει. Και αυτό το αναφέρουμε όχι επειδή είμαστε καχύποπτοι αλλά επειδή οι τζίροι από την πειρατεία είναι τέτοιοι που είναι πολύ δύσκολο να αφορούν χρήματα μόνο ιδιωτών. Ενδεικτικά σας αναφέρουμε ότι σύμφωνα με τον Υπουργό Εξωτερικών της Κένυας οι Σομαλοί Πειρατές έχουν λάβει πάνω από 150 εκατομμύρια δολάρια ως λύτρα τους τελευταίους 12 μήνες.
Το προφίλ των Πειρατών και ο ρόλος των Φύλαρχων
Όλα ξεκίνησαν από την κατάρρευση του στρατιωτικού καθεστώτος το 1991 στη Σομαλία. Η αναρχία που ακολούθησε σε συνδυασμό με τη θέση της στο Κέρας της Αφρικής είχε καταστήσει τη Σομαλία ιδανικό μέρος για πολλές ευρωπαϊκές αλιευτικές εταιρείες. Υπερσύγχρονα πλοία εισέρχονται παράνομα στα αφύλακτα σομαλικά χωρικά ύδατα και απομυζούν το θαλάσσιο πλούτο της χώρας, αποκομίζοντας κέρδη άνω των 300 εκατομμυρίων δολαρίων ετησίως και οδηγώντας σε απόγνωση τους ντόπιους ψαράδες. Υπ' αυτές τις συνθήκες, μεγάλο τμήμα των επαγγελματιών αλιέων της περιοχής εξωθήθηκε στην πειρατεία από τις αρχές της περασμένης δεκαετίας. Αρχικά οι πειρατές ενδιαφέρονταν να εξασφαλίσουν τα νερά τους πριν εμπλακούν ξένοι επιχειρηματίες ή στρατιωτικές δυνάμεις. Αντιλαμβανόμενοι τα κέρδη της πειρατείας, μιας και τα λύτρα συνήθως αποδίδονταν, οι τοπικοί φύλαρχοι άρχισαν να συνεπικουρούν τους πειρατές, μοιραζόμενοι από κοινού τα κέρδη. Στις περισσότερες περιπτώσεις οι απαγωγείς δεν έβλαψαν τους ομήρους, ώστε να εξασφαλίσουν την απόδοση των λύτρων. Έχουν στηθεί ολόκληρες επιχειρήσεις και δίκτυα «παροχής υπηρεσιών» για την «περιποίηση» των ομήρων, με σταθερές προμήθειες σε ποτά και τσιγάρα.
Το έγγραφο –ντοκουμέντο του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας
Το έγγραφο που σας παρουσιάζουμε σήμερα και αφορά το κόστος της συμμετοχής μονάδων του ΠΝ(πλοίων και ελικοπτέρων) στις επιχειρήσεις κατά της πειρατείας στην περιοχή της Σομαλίας έχει ημερομηνία 17 Μαίου 2010 και αποτελεί απάντηση του Υπουργείου σε ερώτηση του Βουλευτή του ΛΑ.Ο.Σ Κυριάκου Βελόπουλου. Όπως μπορείτε και εσείς να δείτε το έγγραφο κάνει λόγο για στοιχεία που έχουν υποβληθεί μέχρι εκείνη την ημέρα. Αναφέρει συγκεκριμένα: «Το κόστος συμμετοχής μονάδων του ΠΝ στις εν λόγω επιχειρήσεις σύμφωνα με στοιχεία που έχουν υποβληθεί μέχρι σήμερα ανέρχεται συνολικά σε 33.167.299,23. Στο ποσό αυτό περιλαμβάνονται δαπάνες για συντήρηση και επισκευές , οδοιπορικά έξοδα, αμοιβές και τροφοδοσία προσωπικού , πυρομαχικά κ.α» Και στην συνέχεια απαριθμεί τις 6 φρεγάτες και την διάρκεια συμμετοχής τους στην επιχείρηση . Αυτά είναι τα στοιχεία του ρεπορτάζ τα συμπεράσματα τα αφήνουμε σε εσάς. Εμείς κλείνοντας το κείμενο απλώς θα θέλαμε να ρωτήσουμε τον Υπουργό. Κύριε Βενιζέλο δεν θεωρείται υψηλό το κόστος της συμμετοχής μας στις επιχειρήσεις αυτές, σε σχέση με τα οφέλη της χώρας μας; Και το ρωτάμε αυτό γιατί είναι μια περίοδο οικονομικής κρίσης που η Κυβέρνηση συνεχώς ζητάει οικονομικές θυσίες από τον λαό που πολύ δύσκολα πλέον τα βγάζει πέρα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου